sunnuntai 14. joulukuuta 2014

Kävyissä on joulun taikaa?

Ihanaa joulun odotusta kaikille. Meillä on soinut joululaulut koko päivän kotona, mies on juonut glögiä ja mä olen askarrellut kuusen koristeita. Ihanaa kun tulee joulu. Ai että, olen niin jouluihminen.. Valojen tunnelma, joulumusiikki ja joulun tuoma rauha on jotain niin kaunista.. se on jotain, mitä ei ole minään muuna vuodenaikana.. Ollaan saatu Vaasaan hiukan lunta maahan ja heti tulikin paljon jouluisempi tunnelma myös ulos.. Olen suunnitellut jo monta viikkoa, että heti kun on aikaa niin laitan meille joulua kotiin.. Tänään olenkin koko päivän askarrellut ja sisustanut kotiamme joulua varten. Päätin ostaa uuden joulukuusen täksi jouluksi. Löysin upean valkoisen kuusen Anttilasta. Kuusi on paljon tuuheampi kuin osasin toivoa. Edellisinä jouluina olen koristellut kuusen joulunauhoilla, koristepalloilla ja muilla kuusen koristeilla. Tänä jouluna halusin jotain muuta.. jotain uutta mitä en ole koskaan ennen kuuseen laittanut..

Nimittäin käpyjä.. 


Ostin kaupasta hopean väristä maalia, glitteriä ja lumisprayta. Olen maalaillut käpyjä niillä koko päivän ja lopputuloksesta tuli kauniita taianomaisia käpyjä. 
Laitoin joulukuuseen valot ja koristeeksi ainoastaan käpyjä ja kaksi puista kuusikoristetta..




Koristelin kuusen kävyillä ja illalla kun on pimeää, kuusi näyttää todella kauniilta kun kuusenvalot palavat ja kävyt kimaltelevat. Kävyt näyttävät siltä kuin niissä olisi jouluntaikaa.. Kokeile itse niin tiedät mitä tarkoitan...:)

Maalasin lumisprayllä myös kaksi vanhaa hevosenkenkää


Maalasin useita käpyjä joten niitä riitti myös muualle koristeeksi kuusen lisäksi.. Tein somistuksen olohuoneen pyödälle.. Somisteina käytin kynttilää, maalattuja käpyjä sekä puolukan oksia..





Muita joulukoristeluja



Orkidea sopii kauniisti jättimäiseen lasiruukkuun josta se saa tarvitsemaansa valoa

Kävyt sopivat kauniisti lasikulhoon

Aikasemmin olen laittanut kuvia muista joulukoristeista joita meillä on.. Osaatte varmasti kuvitella että minulla on joka ikinen huone ja huoneen nurkka täynnä jouluvaloja, kynttilöitä ja taikakäpyjä... Niin ihanaa kun saa koristella joulua.. 

Toivottavasti sinullakin on jouluinen tunnelma kotonasi.. Jos et ole vielä päässyt joulutunnelmaan ja koet olevasi stressaantunut, väsynyt ja kaikki jouluvalmistelut ovat vielä vaiheessa.. Laita nyt heti joulumusiikki soimaan, sytytä kynttilä ja lämmitä itsellesi glögiä.. On hyvä rauhoittua jo ennen joulua ja nauttia jouluntuomasta rauhasta.. Osaat sitten rentoutua jouluaattona..

Ihanaa sunnuntai-iltaa kaikille ja nauttikaa joulun odotuksesta..

Marika


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti