sunnuntai 12. huhtikuuta 2015

Tee sitä mitä rakastat!!

Mulla on ollut viime aikoina aivan mielettömän ihania hetkiä kun oon saanut olla auttamassa ystäviä. Oletteko samaa mieltä, että muiden auttaminen tuntuu tuhat kertaa paremmalta, kuin saaminen? Tämän blogin seuraajille on varmasti tullut selville, että olen nainen, joka rakastaa sisustaa, siivota ja ideoida uutta. Päässä hyrrää jatkuvasti hyrrä, joka ei sammu. Kehitän siis päässä taukoamatta jos jonkinlaista ideaa joka liittyy stailaamiseen.. Se ei ole pakkomielle, vaan ihana asia, joka on osa minua. Kun laitoin tämän blogin vireille, mulla oli haaveena, että saisin auttaa niitä, jotka ei hirveästi tiedä, kuinka voisi tehdä omasta kodista kauniin, viihtyisän ja toimivan. Nyt kun blogini on ollut reilu 8 kuukautta pystyssä, olen saanut aivan mielettömästi palautetta ja kysymyksiä kodin remontteihin ja stailaukseen liittyen. Voitteko kuvitella kuinka ihanaa se on ollut!! Aina kun tulee soitto tai viesti jossa kysytään mielipidettä johonkin tulen niin iloiseksi. Se tunne, että saa olla auttamassa jotain henkilöä on vaan jotain niin ihanaa. 


Haluan kertoa pari tapausta jotka nyt kuukauden sisällä on minulle tapahtunut..

Kaksi ihanaa ystävääni ovat molemmat raskaana ja toinen heistä on miehensäkanssa ostanut uuden kodin ja toinen heistä on aloittanut remontoimaan vierashuoneesta lastenhuoneen. Molemmat heistä ovat kysyneet neuvoja remonttiin liittyen ja olen saanut neuvoa parhaani mukaan ja lainata heille remonttivälineitä joilla ovat saaneet tehtyä remonttia valmiiksi. Ihania naisia molemmat ja olen ollut todella iloinen, että olen saanut molempia auttaa ja neuvoa parhaani mukaan<3 

Seuraava tapaus.. Sain yksi ilta viestin, jossa kaverini kertoi, että on suunnitellut järjestää syntymäpäiväjuhlat ystävilleen ja tarvitsisi apua juhlapaikan koristeluun ja hän kysyi jos minä voisin auttaa koristeluissa. Kysyin kuinka suuret juhlat ovat kyseessä ja vastaus oli 200 henkeä on kutsuttu!!! Seuraavaksi kysyin mitä hän haluaa minun tekevän ja vastaus oli että saisin suunnitella ja toteuttaa mieleni mukaan kaikki koristeluun liittyvän!! Olin aika lailla suu auki :) Kyseessä on afrikkalainen mies ja afrikkalaiset juhlat!! :) Otin tehtävän innolla vastaan ja juhlat ovat kolmen viikon kuluttua joten jännitystä on ilmassa!! Teen juhlista ja koristelusta oman postauksen kun juhlat ovat ohitse. 



Viimeisin tapahtuma oli tältä viikonlopulta. Ystäväni oli miehensäkanssa lähdössä reissuun ja pyysi mua vahtimaan koiraansa. Sovittiin, että menen heille yhdeksi yöksi, niin koira saa olla omassa kodissaan. Tiedän, että ystäväni ei ole siivousta rakastaa tyyppiä, joten olinkin mielessäni päättänyt, että järjestän hieman hänen kotiaan. Koti ei todellakaan ollut likainen eikä sotkuinen, mutta pieniä juttuja halusin tehdä. Oli ihanaa auttaa kaveria, joka ei järjestelemisestä tykkää. Se, että saa tehdä toisen iloiseksi on vaan jotain niin palkitsevaa. Kävin vielä ennen lähtöä kaupassa ja kävin ostamassa Ainolle kukkia kotiin piristämään kotiin paluuta. Illalla kun he olivat tulleet kotiin tuli viesti josta kävi ilmi, kuinka iloiseksi hän oli tullut huomattuaan kodissa vähän muutoksia :) Olin jopa siivonnut hänen vaatekaappinsa! :) Hymy huulilla luin viestiä ja olin niin iloinen, kun olin saanut toisen ihmisen iloiseksi!! Ihanan erilainen viikonloppu. Ihana auttaa ystävää! <3


Mulle on tosi luonnollista se, että siivoan ja stailaan ystävien ja perheen koteja. Rakastan tehdä sitä!! Ei kai se ole väärin sanoa, että osaan sisustaa ja osaan siivota. :) Sen vuoksi haluan jakaa osaamistani ja intohimoani myös muille!! Toiset osaavat tehdä ruokaa ja kutsuvat ihmisiä syömään. Olen vahvasti sitä mieltä, että sitä mitä rakastaa, tulee tehdä ja jakaa myös muille!! Miksi siivoisin ja stailaisin vain omaa kotiani?! Koitappa viedä kaverillesi kukkia ja katso hänen ilmettä kun hän ottaa kukat vastaan! Tai jos ystäväsi on väsynyt ja tarjoat apua siivouksessa tai kaupassa käymisessä niin seuraa sitä iloa joka hänen kasvoilla paistaa!! En tee mitään siivouksia tai stailaamisia rahasta, ainoastaan omasta ilosta. Kehotan myös teitä, jotka nautitte siivota ja stailata omaa kotianne niin jakakaa osaamistanne ja intohimoanne myös ystävillenne. Hyvä olo tarttuu ja se tuntuu todella hyvältä!! Kun menin naimisiin, meille monet sanoivat että "Kilpailkaa keskenänne ainoastaan yhdessä asiassa, toistenne kunnioittamisessanne!" Mun mielestä sitä neuvoa vois toteuttaa myös ystävyyssuhteissa. <3 Syvällinen teksti tällä kertaa :) Nyt vaan tuntui siltä, että halusin kertoa kuinka ihanasti olen saanut auttaa läheisiä ja toivon, että saan tehdä sitä myös jatkossa. Jos koet, että haluaisit saada minulta apua kodissasi, ei tarvitse kahta kertaa pyytää! Olen enemmän kuin valmis auttamaan sinua! Voit laittaa blogiini kysymyksiä tai sähköpostia osoitteeseen marikaketola@hotmail.com tai pyytää mua vaikka käymään luonasi niin suunnitellaan yhdessä sulle kaunis ja toimiva koti. :) Ehkä kahvit voisit samalla keittää ;) 

Kuvat ovat vanhasta asunnostamme jota ikävöin säännölliseti.. Se oli kaunis koti.. <3 




Mukavaa sunnuntaita <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti